Nebalsuokime už Grybauskaitę.
Papildymas: autorius suvokia, kad D.Grybauskaitės pergalė rinkimuose turi tiek neigiamų, tiek teigiamų pusių. Šis įrašas sąmoningai kurtas norint pavaizduoti tik neigiamas.
***
Mažiausia blogybė.
Oligarchų siaubas.
Lietuvos Dalia.
Gyvenime mes mėgstame kurti epitetus apie savo pažįstamus. Prilipdyti etiketes, kitaip sakant. Gan dažnai sugalvojimo metu jos būna daugiau mažiau teisingos.
Visai kas kita, kai į darbą pasitelkiamos žiniasklaidos priemonės. Viešoji nuomonė ten kaip molis puodžiaus rankose.
Žiniasklaida (turiu galvoje masinę) Lietuvoje nėra sąžininga, nėra švari. Negaišiu laiko čia tai įrodinėdamas (egzaminai artėja visgi).
Užtenka vien to, kad Grybauskaitė žiniasklaidoje šmėžuoja nuolatos. Apie jokį kitą kandidatą rinkiminės kampanijos, o ypač kelis mėnesius iki jos pradžios nebuvo tiek prirašyta ir prispausdinta. Sutiks ar nesutiks gerbiama komisarė kandidatuoti? Pritars ar nepritars jos kandidatūrai sisteminių partijų seniai? Išaugo jos reitingas dar procentėliu kitu ar ne?
Su jokiu kitu kandidatu nėra taip pagarbiai šnekamasi agitacinėse TV laidose („Gerbiama Dalia…“).
Įvaizdį suformuoti – reiškia padaryti, kad kiti galvotų apie tave taip, kaip tiems kitiems patiktų apie tave galvoti. Tada ateina į darbą technologijos. Technologija – kai specialūs technikai panaudoja specialius įrankius reikalingiems varžtams prisukti arba atsukti.
Technologija gali pakeisti net tavo akių spalvą, tada pradedi matyti pasaulį kitomis spalvomis ir po kiek laiko pradedi galvoti, kad ir kiti taip mato. Tačiau tai netikras kelias. Net jei laimėsi, tai trumpam. Būtina, kad ir kiti pradėtų matyti tave spalvingai.
Čia įsijungia aukštosios technologijos. Jos uždeda rožinius akinius visiems ir ilgam.
Jos pilna visur. (Beveik) visiems įteigtas vaizdas, kad ji vienintelė dar pajėgi padaryti tvarką. Kalba griežtu tonu, aplinkiniai niekada neužmiršta paminėti, kad ji turi karate diržą. Be abejo, juodą.
Maiše gaunamos katės kailio spalva ir nagų ilgis mažai ką domina, nors būtent nuo katės priklausys pelių skaičius ūkyje ir grietinės puodynių turinys. Maišas vertinamas ir dėl to, kad yra užrištas juodu karatė diržu.
Kažkada lietuvius (protestavusius prieš Ignalinos atominės elektrinės atidarymą) įtikino, kad be atominės visiems amen. Dabar lygiai taip pat visi tikri, kad studijuoti komunistų partinėje mokykloje irgi yra nieko tokio (netgi beveik privalumas). Labai geras komentaras šia tema yra A.Račo bloge.
Musė,
Vasaris 27, 2009 11:15 ryte
„Aš tai tik vieną klausimą noriu užduoti. Pasakykite, ar kuris nors iš gerbiamų komentatorių, prieš kelioliką metų budėdamas prie TV bokšto ar parlamento, bent akimirkai galėjote įsivaizduoti, kad kažkada be jokių skrupulų ir abejonių rinksime prezidentę, baigusią aukštąją partinę mokyklą, dėsčiusią politinę ekonomiką?? Ir dėsčiusią iki pat 1990 m., jau gerokai po Baltijos kelio?
Žmonės, kas su mumis darosi? Kada mes spėjome taip pasikeisti? Nuo kada dalykinės savybės, kalbų mokėjimas ir panašūs techniniai dalykai yra svarbesni už vertybes, renkant PREZIDENTĄ? Juk ne ūkvedį renkame. Ne derybininką su Europos Sąjunga. Renkame Prezidentą, kuris visų pirma turėtų būti moralinis autoritetas, neturintis juodų dėmių biografijoje.
Nesu nei davatka, nei cypdavatkė, bet džiaugiuosi, kad kažkas (Stancikas) dar kelia tokius nepatogius ir jautrius klausimus. Nemanau, kad visur ir visada turi nugalėti vien pragmatizmas ir racionalumas. Vien tuo vadovaudamiesi mes visi būtume ne kas kita kaip maximos.“
Labai įdomių pastabų (apie tai dar paskaityti galite šiame interviu) kandidatei turėjo ir Zigmas Vaišvila, neseniai sulaukęs geros dozės kompromatų (man įdomu, yra Lietuvos politikoje nors vienas „švarus“?) ir iš karto sugeneravęs itin ilgą (turbūt ilgesnį, nei pats straipsnis) „Prašymą paneigti tikrovės neatitinkančią informaciją“.
Pats nepaneigiamiausias kaltinimas Grybauskaitei ko gero yra gyvenamoji vieta pastaruosius tris metus. Lietuvos konstitucijoje labai aiškiai parašyta…
78 straipsnis
Respublikos Prezidentu gali būti renkamas Lietuvos pilietis pagal kilmę, ne mažiau kaip trejus pastaruosius metus gyvenęs Lietuvoje
Ar Grybauskaitė gyveno Lietuvoje pastaruosius tris metus? Ne, juk visi gerai žino, kad ne. Ji dirbo Europos Komisijoje, į kurią ją pasiuntė (delegavo, jei jums taip labiau patinka) kas? Taip, socialdemokratai. Tie patys socialdemokratai, kurie įsteigė LEO LT, tie patys socialdemokratai, kurie bereikalingai išplėtė valdininkų armiją, tie patys socialdemokratai, kurie……..
Ar įmanoma tokiomis aplinkybėmis sakyti, kad esi nepriklausomas ir nesusisaistęs? Vargu.
Bet ar kiti kandidatai geresni? Sunku pasakyti. Žinot, ką man primena dabartinė situacija, kai nėra iš ko rinktis ir kandidatas už kandidatą netinkamesnis?
Fasadinę demokratiją. Rinkimus dėl akių. Kodėl nėra tikros pasirinkimo laisvės, kodėl turime rinktis iš iki skausmo matytų žmonių (nors ir naujais skudurais pasirėdžiusių)? Iš tiesų viską juk valdo pasiūla, o ne paklausa.
Pasiūla formuoja paklausą. Ir paklausa niekada nesprendžia, o tik renkasi iš Pasiūlos variantų.
Todėl klientas niekada nepasakys, ko tiksliai jam reikia – jis tik pajėgus pasirinkti iš siūlomų variantų.
Ta pati jau cituota komentatorė Musė iš A.Račo blogo vėliau rašė:
Ir jūs labai teisus, kad aš vėl einu į kompromisus su savo sąžine ir vėl balsuosiu už mažiausią blogybę. Nes nematau alternatyvų ir yra labai liūdna, kad tenka balsuoti už katę maiše.
Guodžiu save tuo, kad D. Grybauskaitę palaimino A. Kubilius ir net V. Landsbergis. Nemanau, kad profesorius, turėdamas kažkokių neigiamų žinių apie D. Grybauskaitės veiklą sovietiniais metais, būtų nutylėjęs. O jei jau V. Landsbergis tokių žinių neturi, tai gal jų ir apskritai nėra :)
Bet ar to reikia? Ar reikia Lietuvai, kad po to tapimo prezidente Grybauskaitė būtų galimai šantažuojama kompromituojančios informacijos valdytojų (mano nuomone, tikimybė (matant kaip miglotai šneka apie savo biografiją kandidatė), kad tokia informacija egzistuoja, tikrai nemenka)? Klausimas retorinis…
Per rinkimus būkime protingi.






13 de Gegužė, 2009 at 21:31
[...] mintis apie kandidatę Dalią Grybauskaitę parašiau savo naująjame [...]
13 de Gegužė, 2009 at 21:50
Labai teisingos įžvalgos.
14 de Gegužė, 2009 at 06:37
pritariu autoriui. laikas zmonem issiblaivyti nuo grybu sukeltos psichozes, ir suprasti, kad grybauskaite joks ne stebuklas, o eiline marijonete.
Grybauskaitei – NE!
14 de Gegužė, 2009 at 07:14
Labai kvailos įžvalgos. Šiuo metu staiga tapo madinga demaskuoti Grybauskaitę kaip „sistemos“ stumiamą kandidatę. Kadangi jokių faktų nėra, tai belieka fantazijos ir išvedžiojimai apie jos kilmę, tėvus, lytinę orientaciją, gyvenimą ne Lietuvoje ir t.t. Matant kokios jėgos skleidžia visą šią demagogiją, darosi akivaizdu, kad Grybauskaitė iš tikro kažkam yra labai neparankus kandidatas. Gerbiamas Martynai, nagrinėkite klausimą apie prezidentą iš esmės ir neskieskite išsigalvojimų tokių kaip :(matant kaip miglotai šneka apie savo biografiją kandidatė).
14 de Gegužė, 2009 at 07:57
Valentinas rašo: „Šiuo metu staiga tapo madinga demaskuoti Grybauskaitę kaip “sistemos” stumiamą kandidatę.“ O aš norėčiau paklausti gerbiamo Valentino: O kodėl reikėtų nedemaskuoti, jei ji tokia yra?
14 de Gegužė, 2009 at 08:20
Įdomūs pastebėjimai, verti apmąstymo.
Tai aš vat ir mąstau…
a) Dėl fasadinės demokratijos. Situacija atrodo panašiai, tačiau visi laisvi kandidatuoti. Kodėl tiek daug kandidatų atrodo iš esmės netinkami? Kodėl to nedaro asmenybė, neturinti jokio sovietinio dūmo virš savo galvos? O gal čia retoriniai klausimai..?
b) Dėl to, kad apie DG buvo daug rašyta ir šnekėta nuo „senų senovės“. Taip, apie ją buvo šnekama senokai, dar kai prezidentu nekalbėjo. Kartais tokią galimybę užsimindavo, ir žmonės labai palankiai ją vertino. Bent pagal apklausas. Gali būti, kad taip buvo ruošiama dirva sekmadienį vyksiantiems rinkimams? Gali būti, kad DG yra slaptas agentas, atėjęs ? Lietuvoj juk populiarios konspiracijos teorijos…
Kitas klausimas, kodėl apie ją buvo (ir yra) šnekama. Iš visų dabartinių prezo kandidatų, aš apie ją vienintelę metus kitus prieš rinkimus buvau teigiamos nuomonės. Dėl to, ką ji šneka (žinau, tai menkas pagrindas – darbai svarbiau), ir dėl to, ką ji dirbo (EK komisate – blogų nuomonių ar skundų apie ją nebuvo). Porą metų prieš plačiai linksnuojamą didžiąją K Dalia įspėjo visus dėl nekilnojamo mokesčio būtinumo. Ar tai būtų padėję mums išvengti turėti mažiau problemų su bankais? A kas ten žino. Pas mus įdomi ekonomikos forma. Bet faktas, kad tai būtų buvęs teisinga sprendimas. Ir t.t.
A, taip, čia dar būtų galima pridurti dėl to, kaip vienas kažkurio puslapio komentatorius apkaltino DG tuo, kad nesugebėjo sutvarkyti ES finansų ir dėl to pas mus didžioji K :) Dalis tiesos tame yra – dėl visko kalti žmonės ir viskam galima užkirsti kelią. Kitas klausimas, kokia dalis kaltės man tenka? Ir aš linkęs kaltinti bankus. Bet ne apie tai dabar…
c) Dėl populiaraus klausimo-teiginio, „ar yra *tinkamesnis*“? Iš visų kandidatų (http://www.lrprezidentas.lt/?q=node/46) aš matau tik du – DG ir A. Būtkevičių. Sakyčiau ne visai objektyvu (nors tikriausiai straipsnis ir turėjo būti subjektyvus) linksniuoti tik vieną kandidatą. Gal apie Prunskienę, turinčią garbingą Rusijos statusą? Ar apie Graužinienę, galinčia pasigirti… Hm, nuolankumu V.U.? Ir tikriausiai tuo, kad „Perki Graužinienę, gauni Viktorą už ją“? :D Arba tamstą kariškį Jezerską… O gal Mazuronį?
Deja pas mus balsuojama remiantis spekuliacijomis, taip pat nuomonė formuojama įrašo autoriaus Martyno minimu žiniasklaidos „nešvarumu“. Dažnai vyresni žmonės pasirenka tuos kandidatus, kurie primena jiems gerus laikus… Pvz. sovietmetį. Ir t.t. Šitai tinka, manau, kalbant ne vien apie prezidento, bet ir apie visus rinkimus iš esmės. Pvz – kas ką rimto žinot apie vyksinčių EP rinkimų kandidatus? :)
d) Dėl sovietmečio patirties, darbo su CCCP tarnybomis ir t.t.
Leiskit man nušviesti vieną: visi asmenys, galintys tapti prezidentu (atsižvelgiant į amžiaus cenzą), tikrai bus gimę sovietmečiu. Kadangi 40-su-trupučiu-mečiai nekandidatuoja, tai faktas, kad visi kandidatai sovietmečiu jau buvo darbingi.
Tarkime, kad žmogus yra gimęs ir augęs sovietinėje aplinkoje, yra veiklus ir aktyvus. Tad klausimas: jeigu jis nedalyvauja kažkokioje veikloje, ar tai reiškia, kad jis „priešinasi dabartinei situacijai, kuri neaišku kiek tęsis ir kaip įtakos visų gyvenimus“, ar tai paprasčiausiai reiškia, kad jis yra lepšis ir nesugeba iš savo aplinkos paimti tai, ko nori? T.y. yra silpna asmenybė?
Visi taip baisiai bijo sovietinės praeities! Boooo! Bet jeigu nenorime, kad žmonės su tuo susiję mus valdytų, turime rinkti ten negyvenusius asmenis (ar tuos, kurie priešinosi tai santvarkai). T.y. dvidešimt su trupučiu turinčius piliečius. Ar jie turi pakankamai patirties? No fu*ing way.
Nuo praeities nepabėgsi. Gali tik kurti ateitį, stendgamasis jai šiandien. Užbraukti gale DG ir palinkėti budrumo nepateikiant alternatyvų… Tai taip išeina – eiti, apkramtyti biuletenius ir išeiti?
Tai reiškia, „aš pasiduodu ir te kiti sprendžia už mane“. Pasirinkti geriausią iš blogiausių yra neteisingas posakis. Renkamės mūsų nuomone (ar kažkieno suformuota…) GERIAUSIĄ iš VISŲ KANDIDATŲ. Neklaidinkime publikos. Visi kiti „auksiniai kandidatai“, kurių, deja, nėra sąrašuose, vargu ar būtų išeitis.
Taigi ir aš pakartosiu… Per rinkimus būkime protingi. Ir balsuokime už savo pažiūroms ir širdžiai artimą kandidatą – ar tai būtų Dalia, ar Algirdas, ar Kazimiera. Tik įsitikinkime, kad mes žinome, ką renkame. Nes N metų turime kažką, kas nesikeičia…
Sėkmės.
14 de Gegužė, 2009 at 12:31
Arūnai,
Demaskuoti ir pilti purvą yra skirtingi dalykai. Jei kas nors teigia, kad D.G. yra sistemos stumiama kandidatė, turėtų pateikti faktus, o ne išsigalvojimus apie tai, kad jos biografija „miglota“. Be to, kai pamatai kas „demaskuoja“, kokios tai žiniasklaidos priemonės ir žinai kas už tų žiniasklaidos priemonių stovi ir už kieno pinigus tas „demaskavimas“ vyksta, tampa labai akivaizdu, kad iš tikro D.G. yra žmogus galintis pakenkti labai daug kam. Kaip stovyklos lenkiančios Lietuvą atgal atstovui, reiškiu užuojautą, kad sisteminga, organizuota, nesiskaitant su jokiomis priemonėmis vykdoma D.G. diskreditavimo kampanija atrodo nepavyko. Lietuva po truputį keičiasi Arūnai ir tampa normalia europietiška valstybė. Siaurapročių retrogradų čia vis mažiau ir mažiau :) (jei ką čia ne apie tave )
14 de Gegužė, 2009 at 13:44
Valentinai, tikrai labai malonu savo puslapyje išvysti tokį autoritetingą komentatorių kaip jūs.
Tai, kad neparašiau šio įrašo anksčiau („Šiuo metu staiga tapo madinga…“) nėra susiję su kažkokiu mano nuomonės apie ją pakitimu pastarosiomis dienomis/savaitėmis. Tiesiog artėja rinkimai. Dabar apie faktus:
1. Grybauskaitę remia konservatoriai.
2. Grybauskaitę remia Brazauskas.
3. Grybauskaitės reklaminiai straipsniai gausybėje žiniasklaidos priemonių (su nufotošopintomis nuotraukomis)
4. Rymanto Juozaičio pavardė remėjų sąraše
Apie miglotą biografiją. Asmeniškai man žmogaus, kuris tiek metų praleido Rusijoje, studijuodamas partinėje mokykloje, niekada neatrodys švari.
Kažkaip man toks vaizdas yra susidaręs (gal čia stereotipas?), kad tokiose mokymo įstaigose padorūs žmonės nesimokydavo.
Mano senelis kažkada buvo išvežtas į Sibirą. Jo svajonė buvo tapti žurnalistu arba diplomatu. Žinote, kuo jis tapo? Elektros inžinieriumi. Sakė, kad stojo ton specialybėn, nes ten buvo mažiausiai šlykštaus komunizmo.
Gal galite duoti kokių nuorodų, kur būtų demaskuota „Grybauskaitės diskreditavimo kampanija“?
Stepai, ačiū už labai ilgą komentarą.
a) aš nežinau, kodėl nekandidatuoja tokie žmonės, už kuriuos norėtųsi balsuoti. Gal bijo, kad nepavyks? O gal mato, kad čia kaip vanagai kapojasi žiniasklaidos bosai (galios laukai ir visa kita) ir bijo net snapą įkišti, nes pervažiavus viešosios nuomonės volui neliks nieko kito kaip emigruoti?
b) Ilgai skaitau lietuvišką žiniasklaidą ir netikiu jos sąžiningumu. Kažkaip nesijautė tarp žmonių tokio labai didelio reikalo matyti straipsnius apie D.G. Bet jų buvo (net daugiau negu apie tą iškrypusį austrą, apie kurį su pasimėgavimu visi rašė galybę laiko). Kam tai naudinga?
Dar galėčiau pasakyti, kad jos veikla EK, mano nuomone, kaip tik iki šiol yra gan menkai panagrinėta. Daugiausiai buvo jos nuomonė apie vidaus politiką, apie LT vietą ES.
c) dar nežinau, už ką balsuosiu. Galvoju arba sugadinti biuletenį, arba balsuoti už patį netinkamiausią kandidatą. Jei, tarkim, dabar išrinktų kokį Jezerską (kalbantį su šešiamečio vaiko rišlumu…), po penkių metų galbūt pavyktų išvysti normalius rinkimus.
d) Nesutinku iš esmės. Su tokiu mąstymu turbūt ir dabar sedėtume Lenkijos ar Rusijos sudėtyje.
„Ar jie turi pakankamai patirties? No fu*ing way.“ Ne patirtis yra svarbiausia, o tikslai ir pasiryžimas juos pasiekti. Na, bet čia turbūt tik mano jaunatviško maksimalizmo išraiška.
Jei dabar subalsuosiu už tinkamiausią kandidatą, tai visai nereiškia, kad tai atneš geriausius rezultatus šaliai ateityje.
14 de Gegužė, 2009 at 14:39
Martynai,
Tai kad cituojate Musę, reiškia, kad skaitėte ir mano atsakymus jai. Grybauskaitė mokėsi Rusijoje būdama labai jauna ir tikrai negalima kaltinti jos „kolaboravus“. Aš pavyzdžiui tarnavau tarybinėje armijoje, ar tai reiškia, kad aš irgi esu nepatikimas ir miglotas? Tačiau didžiąją profesinio gyvenimo dalį ji praleido nepriklausomoje Lietuvoje ir dirbo gerai. To niekas negali paneigti. Tai, kad ji nefigūruoja jokiuose korupcijos ir otkatų skandaluose irgi yra faktas. Kai kas bando prikergti PVM istoriją, kaip įrodymą, kad ji yra Maximos žmogus, bet tai baltais siūlais siūta. Dabar apie jūsų faktus:
Konservatoriai remia – iš esmės tai svarbiausias jos naudai bylojantis argumentas. Kas kas, bet Landsbergis nepraleistų antilietuviško kandidato, su neaiškia partine praeitimi. Kitas esminis faktas, bylojantis jos naudai yraTomkaus priešiškumas.
Brazauskas remia – ji dirbo pas jį finansų ministre ir pasirodė puikiai, to neneigia niekas. Todėl ir remia. Ne itin byloja jos naudai, bet ir nekenkia.
Dėl žiniasklaidos. Iš tikro yra atvirkščiai, pagrindinės žiniasklaidos grupės yra arba labai priešišikos (Respublika) arba santūriai priešiškos (LR). LRT turbūt labiau palanki. Visa kita yra mokama reklama. Nematau masinio žiniasklaidos palaikymo, greičiau atvirkščiai.
Juozaičio pavardė man irgi kelia klaustuką. Neatsiranda kas jos arba Juozaičio paklausia tiesiai. Tačiau tai ne jos, o žiniasklaidos problema.
Žodžiu, tai, kad jos populiarumas yra dirbtinai suformuotas „sistemos“, yra spekuliacija. Pati „sistema“ yra spekuliacija. Tačiau antigrybauskaitiška isterija yra labai įdomus ir daug pasakantis faktas. Kodėl jums nepanagrinėjus šio reiškinio? Kas už to slypi? Kas sumokėjo? Kam nenaudingas D.G. atėjimas į valdžią?
Kitas dalykas, sakote „Nebalsuokite už D.G.“ Užsiiminėjate neigimu. Būtų gerai, kad ką nors teigtumėte ir parodytumėte už ką reikia balsuoti :)
14 de Gegužė, 2009 at 19:49
… be užuolankų – nesutinku su teksto autoriaus nuomuonę.
14 de Gegužė, 2009 at 20:31
P.S. Nuostabus logotipas su nubrauktu Grybauskaitės veidu. Gaila,kad visiškas vaikų darželis. Tavo įžvalgos man pasirodė visiškai vienpusiškos (juk į kiekvieną dalyką gyvenime galima pažvelgti iš itin neigiamos pusės). Absurdas, tiesą sakant.
14 de Gegužė, 2009 at 21:13
Valentinai, viena yra tarnauti tarybinėje armijoje, kita – mokytis ir dėstyti partinėje mokykloje. Na bet turbūt sutarimą šitu klausimu rasti yra neįmanoma. Parodys tik laikas kas buvo teisus, o kas ne.
„Sistema“ nėra spekuliacija, mano nuomone. Tik gal „sistema“ yra per daug skambus žodis. Tiktų „siauras suinteresuotų pažįstamų ratas“.
Šiaip atlikti kažkokį normalesnį ir objektyvesnį panagrinėjimą nedalyvaujant visuose tuose procesuose, o tik gaunant faktus iš žiniasklaidos, yra neįmanoma.
Milda, puikiai žinau, kad tas logotipas yra visiškai netobulas, tačiau neturėjau laiko terliotis (galų gale nesu fotomanipuliacijų specas). Svarbiausia perduoti emociją paveiksliuku.
Dėl įžvalgų vienpusiškumo. Taip, tikrai vienpusiškos, bet aš ir nesiorientuoju į apžvalginių žurnalų straipsnius, aš tik pareiškiu asmeninę nuomonę, o tai daryti galima ir vienpusiškai. Nagrinėti klausimus iš įvairių pusių yra žurnalistų darbas. Gal vieną dieną ir teks. O kol kas…
17 de Gegužė, 2009 at 16:39
Balsuokite už Šarūną Jasikevičių!
17 de Gegužė, 2009 at 23:06
Šaunuolis, kad taip rašai, kad turi savo nuomonę ir nesi praskalautasmegenis. Toks jaunimas turėtų pakeisti nomenklatūrines senbezdas!
18 de Birželis, 2009 at 17:53
Gaila, kad tik dabar perskaičiau. Visgi negali prasprūst pro akis pacituotas kaip geras komentaras „Pasakykite, ar kuris nors iš gerbiamų komentatorių, prieš kelioliką metų budėdamas prie TV bokšto ar parlamento, bent akimirkai galėjote įsivaizduoti, kad kažkada be jokių skrupulų ir abejonių rinksime prezidentę, baigusią aukštąją partinę mokyklą, dėsčiusią politinę ekonomiką??“.
Atrodo, kad autorė kažkaip pamiršo, kad teprabėgus 2 metams po stovėjimo prieš sovietinius tankus mes ėmėm ir išsirinkom pirmuoju Prezidentu Algirdą Brazauską. Kurio komunistinė veikla buvo ne periferinė, o esminė, t.y. jo veidą visi nuolat matė per TV ekranus, jis buvo pirmasis komunistų partijos sekretorius, t.y. aukščiausias Lietuvos tarybinis pareigūnas. LTSR aukštose pareigose jis dirbo ~25 metus. Prezidento rinkimuose jis laimėjo ne prieš bet ką, o tiesiog romantika, tarpukariu dvelkiančią figūrą – Stasį Lozoraitį. Dar metais anksčiau (taigi, tik po metų nuo kruvinų sausio 13 įvykių) to paties Brazausko vadovaujama LDDP didžiule persvara laimėjo rinkimus. Tai kaip čia taip? Ar ir tada žmonės buvo viską užmiršę?